Szkoła Podstawowa w Szczepanowie

Regulamin dyskotek szkolnych

REGULAMIN DYSKOTEK SZKOLNYCH  ORGANIZOWANYCH

W SZKOLE PODSTAWOWEJ

W SZCZEPANOWIE

 

Zabawa szkolna jest imprezą dającą wzór aktywnego

i kulturalnego sposobu spędzaniaczasu wolnego.

 

Niniejszy regulamin przedstawia zasady organizowania i przebiegu dyskotek szkolnych powstał w oparciu o Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania i Regulamin Samorządu Uczniowskiego.

 

  • W szkole, w czasie wolnym od nauki mogą odbywać się dyskoteki szkolne, jako forma zagospodarowania czasu wolnego uczniów.
  • Organizatorem dyskoteki (zabawy szkolnej) może być samorząd uczniowski lub inna grupa inicjatywna (klasa, organizacja działająca w szkole), która uzyska zgodę dyrektora Zespołu Szkół.
  • Dyskoteki szkolne są nieodpłatne dla uczniów Zespołu Szkół.
  • W dyskotekach szkolnych mogą uczestniczyć uczniowie klas V-VI szkoły podstawowej .
  • W czasie trwania dyskotek może działać sklepik szkolny ze słodyczami i napojami. Po dokonaniu zakupu w sklepiku, uczeń ma obowiązek opuścić jego otoczenie i wrócić na miejsce, w którym odbywa się dyskoteka.
  • Dyskoteki mogą odbywać się w godzinach 16.00 – 20.00.
  •  W trakcie trwania dyskoteki obowiązuje zakaz wychodzenia na zewnątrz budynku. Po wyjściu ze szkoły uczeń nie może ponownie zostać uczestnikiem tej samej dyskoteki.
  •   Uczniowie, biorący udział w szkolnej dyskotece, muszą dostarczyć organizatorowi podpisaną przez rodziców zgodę na uczestnictwo w niej i formę powrotu do domu (załącznik 1). 
  •  
  •   Organizator zobowiązany jest sporządzić listę uczniów uczestniczących w dyskotece oraz godzimy wejścia i wyjścia. 
  •  
  • W czasie dyskoteki uczniowie mogą korzystać tylko z wyznaczonych pomieszczeń.
  • Dla zapewnienia bezpieczeństwa bawiących się podczas dyskoteki uczniów oraz zabezpieczenia obiektu szkolnego, opiekę na dyskotece powinno sprawować co najmniej trzech nauczycieli. Nauczycieli mogą wspierać rodzice. W przypadku braku odpowiedniej liczby opiekunów dyskoteka nie może się odbyć (odpowiedzialnym za jej odwołanie jest dyrektor szkoły). Zadaniem nauczyciela – opiekuna jest czuwanie nad bezpieczeństwem uczestników dyskoteki (zabawy) oraz niedopuszczenie do niewłaściwych form zabawy.
  • Wszystkim uczniom (uczestnikom dyskoteki) bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu, spożywania alkoholu, zażywania jakichkolwiek środków odurzających.
  • W czasie trwania dyskoteki (zabawy) zakazane są niebezpieczne zabawy zagrażające zdrowiu uczestników imprezy.
  • Na dyskotekę uczeń ma zakaz przynoszenia niepotrzebnych, niebezpiecznych przedmiotów, oraz wnoszenia własnych napojów. Przedmioty wartościowe są wnoszone na własną odpowiedzialność.
  • W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu (bójki, ordynarne zachowanie się, palenie papierosów, picie alkoholu itp.) organizator ma prawo usunąć uczestnika dyskoteki z budynku szkoły (po telefonicznym zawiadomieniu rodzica bądź opiekuna) lub zakończyć dyskotekę przed czasem. Uczeń usunięty z dyskoteki musi zostać odebrany przez rodziców lub upoważnioną przez nich osobę dorosłą.
  • Konsekwencją nieodpowiedniego zachowania ucznia na dyskotece jest zakaz udziału w kolejnej dyskotece.
  • Straty materialne (zawinione) powstałe podczas dyskoteki pokrywane są przez sprawcę (ucznia i jego rodziców).
  • Nauczyciel – opiekun dyskoteki ma obowiązek informowania wychowawcę klasy oraz dyrektora szkoły o złym zachowaniu uczniów podczas szkolnych dyskotek. Uczniowie ci są karani przez wychowawcę i dyrektora szkoły zgodnie z WSO.
  • W czasie trwania dyskotek zapewniony jest dostęp do telefonu, a w przypadku stwierdzenia zagrożenia bezpieczeństwa uczniów, opiekunów czy budynku szkoły wskazane jest zawiadomienie Powiatowej Komendy Policji w Środzie Śląskiej i Komendy Straży Miejskiej w Środzie Śląskej. Przed zorganizowaniem dyskoteki należy powiadomić Komendę Straży Miejskiej w Środzie Śląskiej.
  • Dyrekcja oraz wychowawcy zapoznają rodziców i uczniów z regulaminem dyskotek na godzinie wychowawczej oraz na zebraniu rodziców.