REGULAMIN DYSKOTEK SZKOLNYCH ORGANIZOWANYCH
W SZKOLE PODSTAWOWEJ
W SZCZEPANOWIE
Zabawa szkolna jest imprezą dającą wzór aktywnego
i kulturalnego sposobu spędzaniaczasu wolnego.
Niniejszy regulamin przedstawia zasady organizowania i przebiegu dyskotek szkolnych powstał w oparciu o Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania i Regulamin Samorządu Uczniowskiego.
- W szkole, w czasie wolnym od nauki mogą odbywać się dyskoteki szkolne, jako forma zagospodarowania czasu wolnego uczniów.
- Organizatorem dyskoteki (zabawy szkolnej) może być samorząd uczniowski lub inna grupa inicjatywna (klasa, organizacja działająca w szkole), która uzyska zgodę dyrektora Zespołu Szkół.
- Dyskoteki szkolne są nieodpłatne dla uczniów Zespołu Szkół.
- W dyskotekach szkolnych mogą uczestniczyć uczniowie klas V-VI szkoły podstawowej .
- W czasie trwania dyskotek może działać sklepik szkolny ze słodyczami i napojami. Po dokonaniu zakupu w sklepiku, uczeń ma obowiązek opuścić jego otoczenie i wrócić na miejsce, w którym odbywa się dyskoteka.
- Dyskoteki mogą odbywać się w godzinach 16.00 – 20.00.
- W trakcie trwania dyskoteki obowiązuje zakaz wychodzenia na zewnątrz budynku. Po wyjściu ze szkoły uczeń nie może ponownie zostać uczestnikiem tej samej dyskoteki.
- Uczniowie, biorący udział w szkolnej dyskotece, muszą dostarczyć organizatorowi podpisaną przez rodziców zgodę na uczestnictwo w niej i formę powrotu do domu (załącznik 1).
-
- Organizator zobowiązany jest sporządzić listę uczniów uczestniczących w dyskotece oraz godzimy wejścia i wyjścia.
-
- W czasie dyskoteki uczniowie mogą korzystać tylko z wyznaczonych pomieszczeń.
- Dla zapewnienia bezpieczeństwa bawiących się podczas dyskoteki uczniów oraz zabezpieczenia obiektu szkolnego, opiekę na dyskotece powinno sprawować co najmniej trzech nauczycieli. Nauczycieli mogą wspierać rodzice. W przypadku braku odpowiedniej liczby opiekunów dyskoteka nie może się odbyć (odpowiedzialnym za jej odwołanie jest dyrektor szkoły). Zadaniem nauczyciela – opiekuna jest czuwanie nad bezpieczeństwem uczestników dyskoteki (zabawy) oraz niedopuszczenie do niewłaściwych form zabawy.
- Wszystkim uczniom (uczestnikom dyskoteki) bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu, spożywania alkoholu, zażywania jakichkolwiek środków odurzających.
- W czasie trwania dyskoteki (zabawy) zakazane są niebezpieczne zabawy zagrażające zdrowiu uczestników imprezy.
- Na dyskotekę uczeń ma zakaz przynoszenia niepotrzebnych, niebezpiecznych przedmiotów, oraz wnoszenia własnych napojów. Przedmioty wartościowe są wnoszone na własną odpowiedzialność.
- W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu (bójki, ordynarne zachowanie się, palenie papierosów, picie alkoholu itp.) organizator ma prawo usunąć uczestnika dyskoteki z budynku szkoły (po telefonicznym zawiadomieniu rodzica bądź opiekuna) lub zakończyć dyskotekę przed czasem. Uczeń usunięty z dyskoteki musi zostać odebrany przez rodziców lub upoważnioną przez nich osobę dorosłą.
- Konsekwencją nieodpowiedniego zachowania ucznia na dyskotece jest zakaz udziału w kolejnej dyskotece.
- Straty materialne (zawinione) powstałe podczas dyskoteki pokrywane są przez sprawcę (ucznia i jego rodziców).
- Nauczyciel – opiekun dyskoteki ma obowiązek informowania wychowawcę klasy oraz dyrektora szkoły o złym zachowaniu uczniów podczas szkolnych dyskotek. Uczniowie ci są karani przez wychowawcę i dyrektora szkoły zgodnie z WSO.
- W czasie trwania dyskotek zapewniony jest dostęp do telefonu, a w przypadku stwierdzenia zagrożenia bezpieczeństwa uczniów, opiekunów czy budynku szkoły wskazane jest zawiadomienie Powiatowej Komendy Policji w Środzie Śląskiej i Komendy Straży Miejskiej w Środzie Śląskej. Przed zorganizowaniem dyskoteki należy powiadomić Komendę Straży Miejskiej w Środzie Śląskiej.
- Dyrekcja oraz wychowawcy zapoznają rodziców i uczniów z regulaminem dyskotek na godzinie wychowawczej oraz na zebraniu rodziców.