Szkoła Podstawowa w Szczepanowie

Procedura uzyskiwania zwolnień z zajęć RELIGII/ETYKI w Szkole Podstawowej w Szczepanowie

PROCEDURA UZYSKIWANIA ZWOLNIEŃ Z ZAJĘĆ RELIGII/ETYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZCZEPANOWIE

1.   Rodzic ucznia na początku roku szkolnego, w którym dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej/gimnazjum składa oświadczenie w formie
      pisemnej w sprawie uczestnictwa jego dziecka w lekcji religii/etyki. Deklaracja obowiązuje przez cały okres uczęszczania do szkoły           

      podstawowej/gimnazjum.
2.   Uczeń może być zwolniony na dany rok szkolny z zajęć religii/etyki.
3.   O zwolnienie ucznia z zajęć religii/etyki występują rodzice (opiekunowie prawni). Składają podanie do dyrektora szkoły (załącznik nr 1).
4.   Podanie należy przedłożyć dyrektorowi najpóźniej do 15 września danego roku szkolnego.
5.   O zwolnieniu ucznia z zajęć poinformowany zostaje nauczyciel prowadzący zajęcia oraz wychowawca ucznia.
6.   Uczeń może być zwolniony z zajęć religii/etyki także w trakcie roku szkolnego. Jeżeli nieobecności ucznia na lekcjach nie przekroczyły połowy 
      wymaganego czasu i są podstawy do wystawienia oceny, to wówczas uczeń podlega klasyfikacji z danego przedmiotu. 
7.   Uczeń zwolniony z zajęć religii ma obowiązek pozostawać na terenie szkoły w czasie tych zajęć. W szczególnych przypadkach, gdy lekcje te są 
      pierwszymi lub ostatnimi zajęciami w danym dniu, uczeń może być zwolniony z tego obowiązku na podstawie pisemnego oświadczenia
       (załącznik nr 2) rodziców (opiekunów prawnych) złożonego u dyrektora szkoły i po uzyskaniu jego zgody.
8.   W przypadku, gdy rodzice ucznia (prawni opiekunowie) chcą zmienić oświadczenie w trakcie roku szkolnego, wymagane jest pisemne 
       uzasadnienie decyzji, podpisane przez oboje rodziców/prawnych opiekunów. Zmiana jest możliwa nie później niż 2 tygodnie
        przed 
klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

9.    Uczniom nieuczęszczającym na religię nie wpisuje się nieobecności.
10.  W przypadku zwolnienia ucznia z nauki religii/etyki w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wstawia się kreskę.
11.  Uczeń może rozpocząć uczestnictwo w zajęciach religii/ etyki po zwolnieniu z jednego roku szkolnego, musi jednak zdać
        egzamin kwalifikacyjny 
z określonego programem nauczanie zakresu wiedzy, aby otrzymać oceną roczną.


Załącznik Nr 1
                                                                                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                               Szczepanów,…………….......................... ..

 

 

/Imię, nazwisko, adres rodzica/opiekuna                                                                                                                         Dyrektor Szkoły Podstawowej
 
                                                                                                                                                                                                    w Szczepanowie

 

 

                                                                Proszę o zwolnienie mojego syna/córki ………………………………………………………………………………….

Ucznia/uczennicy klasy………......... ...z zajęć ………………………………………………………………………………………...............................

W roku szkolnym ………………………………………………….. …………………………………………………

 

                                                                                                                                                                                    / czytelny podpis rodzica/opiekuna

Załącznik  Nr 2
                                                                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                          Szczepanów,…………………………………… 

/imię,
nazwisko, adres rodzica/opiekuna                         

                                                                                                                                                                                        Dyrektor Szkoły Podstawowej

                                                                                                                                                                                                     w Szczepanowie

 

W związku ze zwolnieniem mojego syna/córki ……………………………………………………………………………………. .................

Ucznia/uczennicy klasy………… z zajęć ……………………………….. w roku szkolnym ……………………………………. .......................

Zwracam się z prośbą o zwolnienie mojego dziecka z obowiązku obecności w szkole w czasie, gdy są one na pierwszej lub ostatniej lekcji. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
                                                                                        /wpisać dni tygodnia i godziny zajęć /
Biorę na siebie pełną odpowiedzialność prawną za pobyt i bezpieczeństwo mojego/mojej syna/córki w tym czasie poza terenem szkoły. 

                                                                                                                                                                                      /czytelny podpis rodzica/opiekuna